Voetreflex therapie bij OLAC

NIEUW IN ONZE OLAC-PRAKTIJK:

VOETREFLEX THERAPIE & -MASSAGE

Voetreflextherapie gaat uit van het idee dat ziekte wordt veroorzaakt door een verstoring van de energiebanen in het lichaam. Iedere energiebaan staat vanuit een bepaald orgaan in verbinding met een specifieke plaats op de voet. Door behandeling van het deel van de voet dat in verbinding staat met een aangetast orgaan, kan door voetreflextherapie de energiedoorstroming worden hersteld en daarmee kan de klacht verdwijnen.

De mens is pas in balans als lichaam en geest in harmonie zijn met elkaar. Gedurende ons leven kunnen allerlei emotionele gebeurtenissen voor blokkades zorgen in de energie-opname en het energietransport binnen ons lichaam, waardoor talrijke ziektes en aandoeningen kunnen ontstaan. Voetreflexzonetherapie (vrt) is een vorm van natuurgeneeswijze waarbij deze blokkades door middel van voetmassages worden opgespoord en behandeld, zodat het zelfgenezend vermogen van ons lichaam wordt gestimuleerd.

De werking van voetreflexzonetherapie

Uitgangspunt van de voetreflexzonetherapie is dat alle organen en weefsels van ons lichaam weerspiegeld worden in onze voeten. Hierin liggen alle zenuwuiteinden die met deze organen en weefsels in verbinding staan. Door bepaalde zones van de voeten te masseren, worden een betere doorbloeding, een betere afvoer van afvalstoffen en een betere energiedoorstroming in het lichaam teweeggebracht.
Bovendien heeft voetreflexzonetherapie een zeer ontspannend effect op lichaam en geest.

Voetreflexzonetherapie is geen vervanging van de reguliere behandelmethodes, maar is zonder meer een uitstekende, natuurlijke aanvulling hierop.

Vanaf maandag 19 november kun je voor een professionele voetreflexmassage in onze OLAC-praktijk terecht!

OLAC voetreflex therapie
PosterA2_A1_OLAC Praktijkcentrum_Voetref